רכבת באר שבע. קבלן מבצע:גילי ויואל עזריה

חברת אבן סלע מייצרת תבניות קורדרוי שבור מפלסטיק ליציקת בטון בשיטת וואקום פורמינג,בעובי 3 מ"מ,אשר מקנים לתבנית הפלסטיק את הטקסטורה הדרושה.לצורך ייצור תבנית זו נדרשת תבנית מודל העשויה מחומרים קשיחים,אשר מעניקים לפלסטיק החם את הטקסטורה הדרושה.בשיטה זו מחממים את הפלסטיק ובעזרת וואקום מושכים את הפלסטיק החם על פני טקסטורת המודל. לאחר שנוצרת התבנית מקררים את תבנית הפלסטיק. הקירור של תבנית הפלסטיק מקבע את צורת התבנית על פי הטקסטורה הנתונה,במקרה זה קורדרוי שבור.

את הדוגמה ייצרנו בחברת אבן סלע על ידי יציקה של בטון בתבנית בדוגמת קורדרוי רגילה ובעזרת פטיש ואזמל שברנו את הקצוות ליצירת דוגמת קורדרוי שבור.

יציקה בתבנית פלסטיק אינה אוטנטית כמו יציקת בטון ושבירת דוגמת הקורדרוי בעזרת פטיש ואזמל,למרות זאת המראה הכללי של הבטון היצוק בתבנית  אוטנטי ברמה נאותה. כמו כן יציקה בתבנית חוסכת כסף רב בעבודה אל מול שבירת הבטון באופן ידני.

בתבנית מתוצרת חברת אבן סלע ניתן לצקת מספר רב של פעמים,אך חובה,לאחר כל יציקה לתקן את החיבורים בין התבניות בעזרת מסטיק פוליאוריטני כלשהו. כמובן שלפני יציקת הבטון ולפני סגירת התבנית יש לשמן את פני התבנית על מנת שהבטון לא ידבק לתבנית .

כתיבת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment